Monday, June 22, 2009

Wedding....

Sabtu lepas sekali lagi saya mendaki tangga2 di Batu Caves. Kali ni berjaya naik 2 kali. Haha...tak larat nak naik lebih2 sebab tak tahan dengan aroma jenama kelawar! Balik dari sana, hujan pun turun. Selepas membersihkan diri, saya mengemas barangan. Balik ke BP. Anak sedara akan berkahwin esok. Anak abang yang ke3.
Pasang Ipod, mendengar lagu Pergi, nyanyian Aizat entah berapa kali...berselang seli dengan bacaan Asmaul Husna...saya menekan pedal minyak dengan laju. Teorinya: Lebih cepat saya sampai, lebih cepat masa berjalan maka lebih cepat juga saya akan keluar dari BP. Haha... logik ke teori saya? Saya tak tahu!
Sampai BP, saya terus ke rumah abang, menolong apa yang perlu. Letih...petang tu kami balik ke rumah mak... nak mandi n solat dan bergerak ke acara yg seterusnya iaitu MAKAN DURIAN! haha... pokok di rumah Long dah mula gugur buahnya. Mhmm...memang resepi yg elok. Hari yang panas+durian kuning yang enak+rambutan anak sekolah yg manis... huhu! Hari ni tekak terasa perit dan dah mula bersin beberapa kali.
Acara nikahnya pada pagi Ahad. Lama tak tengok acara nikah style Johor. Dengan akujanji dari kedua belah pihak...bergetarnya suara kadhi...mhmm, ucapan SAH...It's a step to another journey!
Briyani kambing, briyani ayam, briyani daging lembu, acar tahun, pajeri nenas.... mhmm...dan pencuci mulutnya pisang berangan. Tidak sah juga majlis jika tidak ada kerepek2!
Saya keluar dari BP menjelang pukul 2. Saya tidak menunggu acara persandingan dan makan damai. Doa saya perkahwinan mereka hingga ke akhir hayat.
Soalan, usikan, gurau senda mahu pun kata-kata sindiran, saya terima dengan senyuman sahaja. Bulan October nanti ada another wedding. Bulan February juga akan ada wedding...
Breath....

0 comments: