Wednesday, August 6, 2008

Magik...

Kalau saya ada kuasa magik, ini mungkin akan saya lakukan:
1. Bila sunyi, saya culik kumpulan Peterpan dan suruh mereka menyanyi depan saya tanpa henti.
2. Bila sesak jalanraya, saya tukar kereta menjadi awan yang memindahkan saya terapung di langit biru dan sampai ke destinasi yang ingin dituju.
3. Bila rindu, saya pejamkan mata dan dia akan segera menghubungi saya.
4. Bila hilang inspirasi, saya akan mampu menyusuri tasik, meredah belukar, terbang di angkasa agar saya mampu meneroka alam ciptaanNYA.
5. Bila sukar membuat keputusan, saya menutup suis yang menghubungkan segala rasa antara kami berdua. Biar hilang....segala yang tidak berkemungkinan.

My Own Definition....

1. Life is not a bed of roses...
Maksudnya: Dlm hidup ni banyak halangan... tak seindah yang kita impikan. Tiada istilah sempurna.
2. Better late than never
Maksudnya: Daripada tak insaf... walaupun lambat sikit insaf... tak apa... asal jangan terus hanyut! Hehe betul ke?
3. When it rain... it pours
Maksudnya: Kdg2 ujian yg datang tu alamak... menyerang sekaligus. Sekali hantam... sampai jatuh terduduk, terjelepuk dan boleh terhospitalized! Haha
4. Listen to your heart
Maksudnya: Dengarlah kata hati... rujuk pada naluri. Kdg2 kita dah di beri gerak rasa tapi kita saja yg menolaknya. Tapi kdg2 bila hati menjerit... kita ttp juga tak mendengar. We choose not to. Why? Emm... hanya kita yg tau!
5. You are stronger than what you think
Maksudnya: Kuasa minda memainkan peranan yang penting. Klu kita fikir kita kuat... kuatlah kita. Cuma apabila kita membiarkan emosi mengalahkan logik saja kita akan terus jatuh dan jatuh lagi....

Tuesday, August 5, 2008

Hanya Kau Yang Mampu...

Salam,
August datang dengan cepatnya. Hari ni pun dah 6hb. Ops... macam mana nak capai target ya? hehe... berjayakah saya memerdekakan diri 31 Aug nanti? Emm.... panjang keluhan saya. Entah kenapa, TLC (novel ke3) ni sukar benar mahu ditamatkan.... Dah setahun saya menulisnya! Huhu...
Rose Harissa khabarnya sudah mula menulis dengan laju dan Lily S dgn teruja memberitahu, tak nak lawan ke? Hehe... niat memang ada tetapi entah kenapa saya ni 'moist' sungguh akhir2 ini. Dan yg paling kelakar, ramai pulak bertanya saya... jiwa masih kacau? Emmm... bagaimana mahu menjawab ya? Saya masih begini juga. Saya beritahu Dhiya, " Jauh beribu kilometer kau tinggalkan aku... and selepas dua minggu... kisah hidup aku masih sama!"
2 Aug lepas, emak buat kenduri. Semua adik beradik berkumpul, seronok memang seronok. Yg bestnya, segala jenis buah2an ada. Saya yg demam, tapi bila nampak Long bawak durian... saya capai juga. Kesian kat dia... bawak dari jauh! Hehe!... Akibatnya... saya hilang suara. Dan yang paling tak best saya hilang selera... wp menunya best: Nangka lemak cili api + daging tetel, sambal goreng tempe, ikan kering bulu ayam, sambal belacan, sambal tumis udang, ayam masak kicap.
Yum...yum... tapi demam! Dalam keriuhan adik beradik dan kakak ipar serta abang ipar, anak saudara and cucu... hehe... saya ada 2 org cucu... saya melihat sekeliling dan terasa syukur kerana berada dalam suasana yang gembira. Rasa sunyi yang datang saya tepis biar pergi jauh...
' Kun Fa Ya Kun... tak akan terlambat @ tercepat walaupun sesaat. Saya percaya pada kuasaNYA. Adakah dia didatangkan sebagai rahmat...hanya ALLAH yang Maha Mengetahui.'

Thursday, July 24, 2008

Aku Hanya Serangga

Pernah tak terjadi pada diri anda, the same song keep on playing inside your mind? You start humming... emm melankolik jadinya! lagu yang asyik saya nyanyikan 2,3 hari ini adalah lagu kumpulan Bumiputra Rockers. Haha... lagu Aku Hanya Serangga. Ada sesiapa yang tahu lagu tu?
" Mengapa aku tak dapat melupakanmu...
Antara perjalanan, sepi menangkap waktu...
membuat aku rindu... membuat aku rindu...."

dan rangkap terakhirnya yang buat saya jadi sedih...

" jadilah aku...pengingat yang setia
Kerana aku tahu...aku hanya serangga...
di taman belantara...."

Emm... apa nasib si serangga ya? Siapa yg suka pada serangga? haha...Kalau kena pest control... sah mati!

Monday, July 21, 2008

Esok...23 July di ASTRO AWANI!

Salam,
Pagi tadi saya terima panggilan dari editor Alaf21, Kak Wan yang dari bulan lepas sudah menghubungi saya kerana mahu meminta saya menerima undangan Astro Awani, rancangan WW yang dikelolakan oleh Dang Suria. Saya minta ampun kerana bulan July jadual saya memang penuh dengan kelas.
Mujur kelas saya esok dibatalkan maka emm.... esok saya akan muncul di rancangan tersebut. Tepat pukul 11.45pagi. Sepuluh minit saja! Hati saya menenangkan diri sendiri tetapi terfikir pula kalau saya x dapat jawab soalan bagaimana? Haha...
So... minta2 esok semuanya berjalan dengan lancar. InsyaALLAH...moga dipermudahkan.

Thursday, July 17, 2008

Peperangan Antara Akal & Hati

Sy terbang ke Kuching pd petang Rabu, 16hb July. Flight delay... Haus betul. Tp bila memilih AirAsia...ini sindrom yg biasa. Dah naik lali. Flight penuh... 1jam 45 mnt x terasa. Dgn fikiran yg serabut, sekejap saja terasa perjalanan ke Kuching kali ini.
Mlm tadi, sempat menghubungi Dhiya yg mahu berlepas ke Spain. Dia seronok dlm debar dan yg best, bila sy dapat tahu kak Eka dan Laila m'hantar Dhiya ke KLIA. Hehe..ya ini kwn2 yg m'jadi anugerah dlm dunia penulisan.Sempat kak Eka dan Laila bertanyakan khabar dgn saya. Jwpn standard sy adalah : OK.
Whatever happen inside my heart and my mind, sometimes are too complicated to be shared with others! Terima kasih pd mereka yg concern, jgn risau...sy masih lagi blh bernafas. Breath in, breath out...
Heart : I'm in a mess, I hate myself. I should b stronger.
Mind : You can do it, Lynn. You'll be okay! You are strong. This is part n parcel of life.

Ya, peperangan antara akal dan hati, hebat benar berlaku akhir2 ini.

Sunday, July 13, 2008

Harapan...

Hari ini sedar2, July dah separuh bulan. Wau... 2009 macam esok lusa aje dah datang. Lajunya! Cepatnya! Dan saya berharap, berdoa.... hidup ini dapat dilalui sebaik mungkin. Amin... InsyaALLAH.
Lama tak menulis blog, sy tak tahu apa yg nak diceritakan. 6 hari sy di Penang - penatnya tak terhingga. Sampai hari ini, tulang temulang terasa macam salah saja kedudukannya. Hehe... kena jumpa pakar tulang atau paling tidak kena cari sup tulang ni. Yieha!
Apa yg seronok di Penang? Emm... tak ada apa yg nak diceritakan. Malah ada yg sewajarnya patut dilupakan. Sometimes words only make things worse. Berdiam mungkin cara yg lebih baik. Sy teruja mahu menghabiskan TLC wp jadual hidup sy nampaknya mak aii.... penuh gila. Yg pasti waktu ini, hati sy kadang2 lapang, kdang2 serabut. But life goes on.... so, live it! Yg saya lakukan sekarang adalah breath in,breath out... Semalam sy membeli 2 helai lagi baju tidur. Kalau boleh saya mahu tidur selama seminggu... hrp2 waktu itu semuanya sudah pulih dan dunia lebih ceria. Hehe... tak semestinya kan?
Semalam juga sy menonton Hancock! Emmm.... how I wish I have his power. Habislah hutan sy lenyapkan, entah berapa banyak kerosakan yang sy akan lakukan. Haha...no wonder ianya tidak mungkin akan berlaku!
Semoga ALLAH merahmati saya dgn kesabaran...