Friday, December 14, 2007

Sticker Kereta

Salam,
Pagi tadi sewaktu berhenti di lampu isyarat, saya membaca sticker yg di tampal di kereta di hadapan saya. Stickernya buat saya tersenyum. Saya memang suka waktu memandu membaca signboard, nama jalan, plet nombor kereta dan iklan atau apa sajalah yang boleh dibaca. Semuanya untuk menghilangkan rasa bosan. Nak tahu apa yang membuat saya senyum?
Sticker dari DOME : Delicious Driver! Haha... best,kan?
Semalam ada kawan tumpang kereta saya. Dia ketawa besar melihat sticker di kereta saya.
The Pink Mafia! Maklumlah dalam kereta saya, banyak berwarna pink. Dari head rest, tali pinggang, gear box cover... semua pink! Haha.
Di bahagian belakang pula, ada sticker: You KISS, you PAY! Pernah sekali waktu kereta saya disondol, Sue dengan selamba tunjukkan sticker tu pada budak lelaki yg melanggar kereta saya, " Baca ni bang! U kiss, u pay!" Haha. Tapi lepas cakap n tunjuk, dia lari jauh2 sebab takut gak maklumlah yang melanggar kami waktu tu 4 org lelaki!
Sebenarnya banyak sticker yg menarik, yg boleh membuat kita senyum! Antaranya:
Princess on board.
You think my car cute? See the driver!
Dont follow me, I'm lost too.
Dont get so close, I dont know you.
Saya pernah meletakkan sign berbunyi begini dan menyebabkan ramai yg tersenyum memandang saya. Nak tahu? SINGLE but AVAILABLE! hahaha... dah saya buangkan bila ada sekali tu, orang di pam minyak tanya, " Awak ni betul mencari ke? Nak saya kenalkan?" Ops, terus saya buang! Takut pula jadinya!

6 comments:

Eka Fahara said...

Ha...ha..ha..he..he..he dah sakit perut gelakkan kau ni Lynn.

sueaiilee said...

aku ingat nama salah sorg dari brader tuh Khairuddin bin Goto...aku ingat sbb nama bapak dia...muka dia ganas pastu badan lak besor ngeri beb..hahahah

Lynn Dayana said...

ala kak eka... inilah hidup saya! hehe

[Fadilah Diyana] said...

hahaha,akak ni memang ske bikin org pecah perut la...xthn nak ketawa bila baca n3 akak...hurm,novel akak dah nak siap ke???dah 1 thn rasanya...thn lpas Jika Benar Cinta,thn ni ape plak ye???dah xsabar ni...=P

Lynn Dayana said...

Hai Fad... Sabar... tengah di kilang hehehe... bulan january 2008 insyaallah!
Tajuk dah ada tapi tunggu....

[Fadilah Diyana] said...

thanx kak lynn...akhirnya...lama menunggu ni...3 novelis lain yg sy tgh tunggu ialah pn meen,kak ummi n kak hanna...good luck ye...=)