Sunday, October 5, 2008

Syawal kali ini...


Salam,

Apa yang berbeza syawal kali ini ya?

1. Jumlah cucu bertambah menjadi dua orang. Dulu cuma ada Dahlia yang gemar sungguh memanggil saya Mak Usu bukannya Nek Su, tetapi sekarang bertambah pula Ikmal yang berusia 8 bulan.

2. Long saya tak balik tapi 4 anak mereka balik pada petang raya yang pertama dengan kek oren, kek gula hangus dan kek masam manis. hehe... saya cukup pandai mengorder. Haha!

3. Mak saya tak sihat, kakak pulak malam raya baru balik... huhu... sayalah jadi superwoman. Adik beradik lain kalau konon nak berangan makan hasil masakan emak...jangan harap. Hehe...dah tentu2 saya dgn kakak yg masak.

4. Duit raya : niat saya nak beri pada semua adik beradik dan anak sedara dan cucu tercapai jugak. Kelakar, abang saya siap kata... ni betul bagi ke? hehe...niat saya, alhamdulillah dapat ditunaikan.

5. Banyak sungguh baju raya saya tahun ni. Ada yg belum pakai lagi pun. Takdelah banyak...4 helai aje. Rekod tu sebab saya bukannya rajin berkurung or berkebaya.

6. Ohh raya kali ini adalah raya paling panjang saya pernah cuti. 9 hari! Saya sempat berjenaka... sempat kalau nak bertunang, nikah, sanding dan honeymoon! hehe... tapi sempat saya menambah, masalahnya saya ada BROOM bukannya GROOM! Hahaha.

7. Raya pertama kami dah berkonvoi. Kali ni anak sedara pun semua ikut sekali. Seronok berkonvoi ni bila dah sesat, hehe alamatnya semua pun sesat jugak! Satu kereta u-turn, semua pun u-turn. Kecoh jadinya.

8. Raya kedua, kami gi rumah adik beradik yg kat BP pulak. Rumah pertama, makan ketupat goreng dgn rendang daging. Rumah kedua, mihun taucu. Rumah ketiga, kakak goreng nugget aje. Lepas tu mereka pakat nak ke Air Hitam. Saya dah menjerit marah kerana saya ada temujanji lain. Tapi anak2 sedara ni meracun, baik punyer.... terpaksa saya anjak masa temujanji dan merempit ke Air Hitam... Pergh.... letih saya!

9. Panas. Ya... Syawal kali ini memang panas dan kebanyakan rumah, saya minum aje kerjanya. Kuih tak pandang pun!

10. Syawal kali ini juga saya merasa.....emmm....biar saya saja yg tau!

1 comments:

Mersik said...

Amboi..seronoknye dia berhari raya di kg.

Meriah dan ceria gitu. Dpt berjumpa keluarga tersayang dan sanak saudara. Jalan2 beraya ke sana kemari..

Semoga rayanya akan terus meriah ditahun2 akan datang. Yihaaa..