Friday, January 9, 2009

Syyhhhh......berdiam saja....

Saya kalut semenjak tahun baru yang lalu. Kalut dengan kerja. Kalut dengan isu semasa, isu masa lampau dan yang sewaktu dengannya. Azam? Haha... bila orang bertanya, saya selamba menjawab, " Renewed azam lama?" hehe.... Ya... saya memang begitu. Ntah apa-apa jawapan yang saya berikan untuk menggembirakan diri sendiri.
Jan 1 juga menyaksikan yang saya berusaha menahan diri... berdiam mungkin jawapan yang terbaik. Hari ini hari ke 9 dan saya masih memilih untuk berdiam diri! Best friend saya kata, " You will be miserable!" Haha... ya, tapi saya sudah penat.
Petang tadi bila melihat nombor editor terpapar di skrin, saya sudah berdebar-debar. Alhamdulillah, tajuk novel ke 3 sudah dipersetujui. Debar menunggu baby yang ke3 terasa semakin kuat degupannya. TLC ~ ya... kalau sudah tersurat, yang tersirat tidak akan memberi makna.
Baru 9 Jan, tapi saya melihat hidup saya sudah sampai ke 2010. Banyak sungguh agenda yang perlu dilalui yang tentunya penuh dengan halangan dan cabaran. Redha dan redah! Ya... hidup ini lalui saja sebaik yang boleh.

0 comments: