Tuesday, February 17, 2009

Mirroring or Cermin

Mirroring. Itu istilah yang diberikan pakar jiwa saya iaitu Cikgu Haslina atau lebih dikenali dengan nama Laila Kamilia yang nun jauh di Jerman tetapi selalu dekat di hati sebab gerak hatinya selalu bersama saya.

Apa maksud mirroring? Cermin? Mhmm....saya bercerita, apabila saya mahu rindukan seseorang dan rasa mahu bercerita dengan dia maka, tidak berapa lama kemudian...dia pasti menelefon saya. Apabila saya dalam kerisauan, tanpa perlu bercerita....dia akan bertanya, " Kenapa ni?" Kata Laila, itulah mirroring....whatever u do or feel, can also be felt by the person that are close to u.

Istilah dia pula : GPS. Bila saya kecil hati kerana dia terlalu sibuk hinggan tidak pedulikan saya dan saya katakan..." Nanti...saya mati pun awak tak tahu!" dan jawapan dia adalah. " Tak mungkin tak tau...GPS kuat tau!" Saya pun terdiam.

Mahu percaya? Haha... entahlah. Yang saya tahu...cermin saya dah pecah tidak berapa lama dulu. Serpihannya saja yang masih memantulkan cahaya!

4 comments:

Unknown said...

Adoi......

Lynn Dayana said...

Ya....

Eka Fahara said...

hahahaha...Ya saja ke?

LK said...

bila plak saya sudah diangkat jadi pakar jiwa ni...hehehe apapun tunggulah aku abis master kat UKM dulu...hahahah itupun aku belum mula lagi...hahaha...