Thursday, February 5, 2009

TLC ~ Akan Datang....

TLC~ Dlm TLC nanti anda akan disajikan dengan 3 watak dong dong yang cakapnya tidak pernah lurus...pasti ada maksud tersembunyi. Pasti menyakitkan hati dan adakalanya membuatkan anda sebagai pembaca ketawa sendirian dengan perangai mereka yang tidak menentu.

Bila Airel kata warnanya adalah putih dan Rezzal bersetuju, ah...Imanina pasti bermatian akan mengatakan itu adalah warna hitam. Jika Imanina memilih ke Selatan, Airel mengambil peta menuju ke Utara dan Rezzal yang di Tengah mula kehilangan arah! Kompas jenama terkemuka pun menjadi tidak berguna.

Mereka selalu tidak sependapat. Mereka tidak meminta berada dalam ruang masa yang sama dan mengejar mimpi yang serupa tetapi keadaan memaksa dan menyebabkan mereka bermati-matian mahu memperjuangkan kemenangan.

Kata Airel: “ Aku bukan Dr House yang perlukan Vicodin setiap enam jam! Tapi sakitnya kepala aku ni lebih kepada hati aku yang hilang makna tenteram.”

Kata Rezzal ketika Imanina membebel tentang giliran temuduga mereka: “ Dia ikut turutan abjad. Kalau you nak tahu, huruf I lepas huruf A. So, jangan risau, lepas ni giliran you sebab, huruf R datang lepas huruf I!”

Kata Imanina bila ditegur kerana tidak mahu berkongsi masalah: “ Siapa kata tak ada yang mendengar? Hati aku kalau menjerit, tentulah usus, pankreas dan tulang selangka aku yang mendengar. Organ yang berdekatan mesti pekak jadinyakan?”

Mhmm...riuh jadinya apabila mereka berbicara. Saat tirai TLC berlabuh....saya yang kerinduan!

5 comments:

lilysuriani said...

tak sabar nak baca! aku janji akan tunaikan hak seorang kawan kali ni!

RinnTis said...

:) good luck with TLC

Lynn Dayana said...

Salam Lily Suriani yg tak Yong lagi!Hehehe....Huh! Entah ya, entah tidak?

Lynn Dayana said...

Tq Rinn..... aku pun tengah semakin risau!

Wani Muchyz Ltd said...

TLC novel bru eh??
Gud Luck kak Lynn..
ur Novel kawan tu sgt bestttt..