Wednesday, December 22, 2010

Melalui hari2 terakhir Disember...

Salam,

2, 3 hari yang haru biru. Hehe....mak datang. Abang Long datang dgn isteri, 2 menantu dan 3 anaknya. Janji datang hari lain tapi tukar tarikh lain. Jadi saya dapat cuti sehari saja. Yang bestnya, anak saudara saya tukarkan lampu yg terbakar, betulkan sinki yang bocor dan gantikan pokok2 saya yang mati! Hehe...yeah, pasni boleh gi nursery dan beli pokok baru. Dulu masa masuk hospital dan balik kampung lama, pokok2 saya mati kekeringan!

Semalam pagi, lepas subuh saya dah masuk dapur. Masak nasi goreng aje. Saya buat prep, suruh anak sedara saya masak. Senang sebab anak sedara ni semuanya dah besar. Hehe...mereka boleh buat semua kerja. Pastu saya terus masak kari daging dan sambal goreng tempe. Siap masak, kamu warga muda keluar ke jalan TAR. Dah! Jenuh saya melayan mereka bergaduh nak beli kain warna apa. Kat kedai bukan main pilih warna lain. Sampai rumah, mereka berebut warna lain! Macam mana tu? Saya selamba kata mereka tak kuat iman! Hahaha! Untuk pengetahuan semua, anak sedara saya ni bukan umur 3, 4 tahun tapi 30an dan 20an. Hehe...

Sempat juga ke Alaf. Mereka nak beli novel pulak. Jenuhlah editor saya menjawab soalan mereka, buku mana yang menarik! Memandangkan sudah di Alaf, sempat juga berbincang dengan Awien dan Lya tentang cover JCC. Minta-minta segala proses dipermudahkan untuk novel ke lima ni. Amin!

Pesta Buku Kanak-kanak berlangsung di PWTC. Cemburu dengan Rose Harissa, Lily Haslina dan Marwati Wahab(Aleya Aneesa) yang ada buku kanak-kanak! Huh... hehehe....cemburu seorang novelis. (cemburu positif) Walaupun RH pasti terasa mahu menyekeh saya kerana dia selalu menyuruh saya menulis gaya remaja tetapi saya pulak macam tak konfiden boleh buat. Tapi kita tengoklah nanti ya. Mana tahu, 2011 dengan masa yang ada terluang, saya akan mencuba menulis genre remaja pula. hehe...cita-cita ni!

Ya, hari ini Disember sudah mencapai angka 23. Tidak jauh saja lagi Januari datang. Moga ada kemanisan yang datang...

2 comments:

Che' Rose said...

hahahah... bukan setakat rasa nak sekeh... rasa nak penyek2 gak macam ayam penyek! kekekee...

Lynn Dayana said...

Hehe...ayam penyet! Aduhai, selera ke? kata dah tak selera nak makan dah? huahuahua!