Sunday, March 20, 2011

Kisah bangunan putih biru

Balai polis. Ya, ianya lokasi yang sangat tidak digemari saya. Bangunan putih biru itu kalau boleh, tidak mahu saya kunjungi. Ke sana maksudnya masalah, bukan? 
Bila diingatkan kembali insiden yang memaksa saya ke sana juga antaranya: 
1. Saya langgar gen2 waktu nak keluar dr kawasan apartment. Kereta gen2 tu melalui jalan yg salah. Tapi dlm kawasan parkir perumahan, org memang selalu x mahu ikut jln halal. Mahu x mahu, buat report! 

2. Kereta satria sy hilang di curi.  Waktu nak ke tempat kerja, pusing parkir 2,3 kali sambil fikir, tak mungkin saya bengong hingga lupa parkir di mana! Haha. Kereta hilang rupanya. Sedih sayu masa tu! 

3. Kereta yg hilang muncul semula! Kereta dijumpai tnpa tayar n dah eksiden! Aduhai, saya  tengok satria saya dan tak tahu nak rasa apa! Berurusan dgn bli polis nun atas bukit tu, mujur inspektor yg baik hati mempercepatkan urusan kerana kasihan dgn saya. Masa tu dah tempah kereta baru! Cancel! 

4. Bila rumah di pecah masuk. Balik dari outstation, pintu rumah sudah di pecah. Laptop company hilang... Leceh sungguh. Terpaksa ke balai buat laporan. 

5. Cuti di melaka. Syok bercuti, kereta kawan eksiden. Langgar motor. Mamat yg d langgar ni baik sungguh. X marah2 tapi utk formaliti, kami ke bli polis juga. Setengah hari dibazirkn duduk menunggu mahu membuat report. Cuti yg jadi tension! Hehe. 

6. Mhmm....bila purse saya hilang dicopet si penyeluk beg yg mencari rezeki dgn menyusahkan hidup org! Geram memikirkan semua perkara yg perlu di buat bila purse hilang. 

Kunjungan ke bgnn putih biru itu memang tidak termasuk di dalam destinasi yg saya gemari. Saya tidak suka di soal siasat polis walaupun hanya kerana mahu membuat laporan. 

Saya ada satu lagi destinasi yang sebelum ini jarang saya lewati. Hospital! Sekarang ni masuk kpj selangor tu macam masuk rumah ke 2 saja. Saya parkir kereta di kwsan kecemasan kerana selepas dialisis, jika parkir jauh maka saya akan kepenatan di dalam kepeningan. Hehe. Nampaknya, hospital ke2 yang bakal saya kerap kunjungi adalah hukm.
Dulu2, destinasi hspital x pernah ada dlm agenda kecuali ketika arwah abah sakit tenat. 
2011 baru bulan mac. Dugaan dan rahmatNya sudah pelbagai yang berlaku. Sudah lalikah saya dgn segala yg berlaku? Hanya Allah yang tahu...

1 comments:

Maryam Kamal said...

Alah bisa tegal biasa.

Dan ya, mengucapkan lebih mudah daripada melakukan.

May ALLAH bless.