Thursday, January 3, 2008

Fikir...barulah bertindak!


Ada masanya, saya membiarkan diri saya membuat sesuatu tanpa berfikir terlebih dahulu. kemudiannya saya akan menyesal! Terlepas cakap... terlaser... terlebih mahukan perhatian...tersalah letak harapan... Banyaknya ter...! Haha. Jadi bila ada sahabat yang menghantar kata2 ini... saya tersenyum dan termenung. Emm... ada benarnya!


1. Don't make promise when you are in joy. Don't reply when you are sad. Don't take decision when you are angry... Think twice, Act wisely!

2. Don't let someone become a priority in your life, when you are just an option in their life... Relationships work best when they are balanced.


Namun, sebagai manusia.. selalunya kita tak lepas dari membuat kesilapan... Tahu, tetapi tetaplah juga mahu berdegil. Dan kalau sudah begitu, dia...tentunya tidak berdosa menzalimi kita yang menerima segala seksa dengan rela? Hahaha...

7 comments:

Meen Zulaikha said...

betul tuh.. akak stuju..

Lynn Dayana said...

Akak setuju ya? hehehe... kita ni selalu benar buat org lain selamba saja menyakitkan hati kita... hahaha Bermurah hati membiarkan diri disiksa...

eyman hykal said...

Lynn... manusia dan cara bertindak ada dua jenis. Yang pertama jenis do, think, do. (buat dulu baru fikir)Yang kedua, think, do, think. (fikir baru buat).

Selalunya kita gunakan salah satu cara bertindak. Jarang-jarang kita gunakan yang satu lagi. Yang selalu kita gunakan itulah jenis yang sesuai buat kita.

* Ilmu ni baru dapat masa pergi kursus baru-baru ni, huhu...

LK said...

sedang cuba belajar yang nombor 2 tu...heheehe

Lynn Dayana said...

Ya Laila, kita tak pernah boleh berhenti belajar...

En Eyman, kadang2 pilihan cara bertindak bergantung juga pada situasi. Perkara berkaitan hati, susah mahu dikawal. InsyaALLAH, dgn akal... emosi dapat dipantau.

Miss Z said...

tertarik dgn entri ni. 2 b honest i dun really pay attention 2 u. tapi tergerak hati buka blog awak (slps setahun tahu kewujudan awak. hehe...)
and guess what... blog ini akan jadi blog yg kerap saya kunjungi kelak.

btw, sy jenis yg buat je... pastu menyesal hahaha... tapi ada juga sy tahu xpatut tapi saya xkesal sebab asalkan hati saya puas! hahaha...

eh, pesanan ni org bagi pada saya sebab saya selalu lukakan hati sendiri. So, untuk Cik Lynn, jaga hati. Jangan lukakan dan biarkan dilukai. ;p

Lynn Dayana said...

Salam kenal Miss Zero,
haha... sy selalu begitu juga. Tahu, tapi selamba saja buat juga. Degil! Tp sy selalu berpegang, asalkan apa yg sy lakukan x menyusahkan org lain...hehe... sy buat dan menanggung kesannya.
Kawan umi ya?