Tuesday, January 20, 2009

Selepas 21 Hari....

Januari sudah 21 hari berlalu. Ya...lajunya masa berlari meninggalkan saya. Apa yang saya capai sepanjang 21 hari ini agaknya?
1. Appreciate people that appreciate you ~ orang yang lain tu...tak perlulah. Yang hanya menambah luka, yang banyak membuat saya menangis...abaikan saja. Letakkan saja di bawah SUPER AUTO REJECT! I m deleting their numbers....tapi yang terhafal di hati dan minda ni bagaimana ya? Kenapa fon tak dicipta dengan fungsi untuk reject sms? Haha...banyak songeh saya ni.
2. Be thankfull ~ Dalam keadaan ekonomi yang suam2 kuku ni, kereta saya masuk workshop. Mungkin merajuk kerana setelah 7 tahun berbakti pada saya tapi saya pula ada cita2 mahu bertukar citarasa. Walaupun demamnya sudah saya kebahkan, tetapi saya masih pening berkira2...mahu tukar ke tidak? Another 5 years in debt? Malas! Sungguh2 malas!
3. New officers ~ Ada 7 new officers yang berada di bawah jagaan saya. Kering air liur memberitahu itu dan ini. Bila waktu terima laporan mingguan, alahai pening! Awal bulan Februari bila mereka menghantar claim....aduh memang akan macam2 yg berlaku. Darah saya akan menyirap! Hehe...ntah apa2 mereka nak claim!
4. Last weekend saya sempat ke Singapura. Saja. Saja mahu melarikan diri, berubah angin dan mencuci mata. Kadar tukaran wang pergh...sungguh tinggi! RM1000 dapat S$414 aje. Ciput sungguh. Saya beli kasut aje. 2 pasang...semoga kasut tu boleh bawa saya jauhhhhhhhh.....bergerak ke hadapan? Haha.
5. My 3rd novel are in final stage. Tajuk dah confirmed, cover khabarnya dah siap...mhmmm cuma tak sure sudah beratur di kilang ke belum! Yang pasti...ianya untuk Februari atau March kot. TLC ~ relevan sungguh dgn apa yang saya lalui sekarang!

21 hari sudah berlalu. Cuti hari raya cina sudah semakin hampir. Tik, tok, tik, tok....sedar2 Januari dah habis. Hilang dan tahun ini tinggal 11 bulan saja. Semakin hampirkah anda dengan destinasi yang anda mahukan? Masa lalu makin jauhkah saya tinggalkan? Berapa lama agaknya saya mampu menipu diri sendiri? Mhmmm...

2 comments:

Novelis Aleya Aneesa said...

kak lynnnnn... ya Allah, macam mana boleh tersama ni? hahaha... kelakarnya.... kebetulan yang sangat sempurna. hahaha...

Lynn Dayana said...

haha...Aleya! Kelakar ekk.....