Wednesday, September 30, 2009

Zaris vs Amirul versi raya?

Salam Syawal,
Sekejap saja musim raya pun dah berlalu pergi. Dah bersawang blog saya. Tak ada apa yang nak diceritakan. Lagi pun saya demam selsema hari ni. Rasa mengong jadinya bila makan ubat. Rasa mamai and high! Hehe...

"Dia jadi datang ke?" Mira bertanya kepada Zaris.
Zaris mula menggaru kepalanya. Dia yakin dia tidak bermimpi apabila Amirul menyatakan dia akan datang beraya ke rumahnya hari ini. Malah dia dengan senang hati berjanji akan memasakkan rendang paru dan hati lembu seperti yang diminta oleh Amirul.
"Kata kau pukul 2. Ni dah dekat pukul 4." Mira meneruskan omelannya.
"Kau ni buat aku tambah panik. Karang kau yang aku pukul!" Zaris sudah mula naik angin. Bersusah payah dia memasak dari awal pagi selepas subuh. Namun bayangan Amirul masih tidak kelihatan.
"Telefonlah dia!" Mira mendesak.
"Nanti nampak macam aku ni desperate bebenor!" Zaris mempertahankan diri. Dia sekali lagi menjengah ke muka pintu. Amirul! Hatinya menjerit sekuat hati.
"Aku dah dailkan ni. Tanyalah dia kat mana!" Mira mengunjukkan telefon. Beriya-iya Mira menganggukkan kepalanya.
Zaris meletakkan telefon di telinga. Kedengaran lagu Gadisku, nyanyian Search berkumandang sebagai ringtone telefon Amirul. Mhmmm...lagu untuk diakah? Hati Zaris merasa berdebar.
"hellooooo! Siapa ni?" suara seorang gadis manja bertanya.
Telefon itu segera dijarakkan dari telinga.
"Amirul ada?" Zaris memberanikan diri bertanya.
"Kejap ehh... Amirul! Call for you!" Terdengar suara gadis itu menjerit memanggil Amirul. Zaris merapatkan telefon ke telinga. Dia mendengar suara Amirul bertanya, "Siapa?"
"Kat skrin tulis Budak SS! Perempuan!"
Dan talian telefon itu segera Zaris matikan. Budak SS! Itu panggilan yang Amirul beri untuk dirinya? Dia pasti SS bukannya akronim untuk Sangat Seksi! Dia tahu SS bukannya Sangat Solehah! Ya ALLAH, Amirul menganggap dia syok sendiri! Zaris terduduk dengan kaki yang menggeletar. Terasa mukanya panas membahang dengan perasaan malu. Ya, sah. Tahun ini adalah tahun raya yang haru!

3 comments:

laila kamilia said...

sebenarnya SS tu sayang sokmo...hahaha betul x aku teka? love everything you write beb!youre amazing

Lynn Dayana said...

Hehe... betul jugak ekk. tengoklah...apa akan jadi pd ZS n AF ni. Mhmmm....idea pun datang ni.

sasa said...

zaris vs amirul wajib dijadikan novel....he...he...he...best gile. misti meletup klu keluar jdi novel.