Monday, October 12, 2009

Bila jawapannya tetap LUKA

Mahu bercakap atau diam saja? Kalau diluahkan, kenalah tanggung akibatnya sebab kadang2 soalan yg kita ajukan, jawapannya bukanlah seperti mana yang kita harapkan. Maka selalunya saya memilih untuk berdiam. Saya menjadi gunung berapi yang memendam rasa dan bila saya meletup tentulah akibatnya akan lebih burukkan?
Namun pengalaman juga mengajar saya, ada masanya sesetengah perkara diamkan saja. Ianya tidak akan hilang cuma terlindung dan saya pun terus menipu diri sendiri? Ya Allah, sukarnya membuat pilihan!
Masalahnya, walau bagaimana cantik pun skrip yang saya aturkan namun bila tiba masanya ia perlu diluahkan...ianya akan menjadi sesuatu yang berbeza. There's no comfort in the truth, pain is all you find. itu antara lirik Careless Whisper. Ya, kebenaran memang menyakitkan.
Sebenarnya membuat keputusan tidaklah sukar tetapi untuk terus kukuh mempertahankan keputusan kita adalah perkara yang paling payah mahu dilakukan. Dengan mudah, bibir boleh menyatakan...saya redha namun yang saya lakukan adalah saya redah. Allah...pinjamkan saya kekuatan.

2 comments:

JHaZ KiTaRo said...

salam dari bumi Dublin, Ireland.. blog hopping.. rajin2, datang laa singgah my blog, Aku Sebutir Pasir.. :)

sueaiilee said...

neng...che'det kt Facebook cari ko...hahahah activate lah ko nyer FB tuh....ada gambar zaman2 ko beringus dia org upload kat FB...hehehe

BTW ko dah sehat ke? take care mek control ur BP go & check ur cholestrol..reduce to eat ur unhealthy food..rasanya ko dah tak boleh makan seafood sgt dahh hehehe..