Sunday, October 31, 2010

Hujung Minggu Oktober...

Salam,

Letih seketika. Semalam, bila keluarga kakak saya balik ke Melaka, saya pengsan. Saya tidur dari kul 1 sampai kul 3. Hehe....Hari Sabtu, pukul 8 pagi saya sudah ke Tesco. Beli barang-barang dapur. Menu saya untuk dihidangkan pada kakak sekeluarga ialah nangka masak lemak cili api campur ayam, Kerabu mangga bunga kantan, ikan kering dan untuk budak2.....hehe....saya beli ayam KFC. Budak2 ni kata, sedap...tapi pedas! Kerabu tu pergh! Best!

Minum petang, saya buat jemput-jemput ikan bilis campur kentang. Budak2 ni lepas tu apa lagi, terjun ke kolam renang. Itu yang buat mereka suka ke rumah saya.

Lepas makan malam, abang ipar nak tengok bola. Budak2 ni tanya, "Rumah mak usu ada berapa tv?" Haha, banyaklah. Saya duduk seorang takkanlah nak ada 2, 3 tv. Kesannya, abang ipar sorang tengok bola. Kami baca buku!

Pagi esok, sarapan menunya : Nasi goreng dan roti telur. Siap sarapan, mereka terjun kolam lagi. Naik aje lapar! Aduhai. Budak2 ni tanya, mak usu ada gula2 tak? Haha, rumah saya mana ada junk food! Kakak saya kata, mak usu ada gula pasir aje. Nak? Hehe...

Makan tengahari kami : Mee Bandung. Letak udang, sotong, ayam, telur, sawi Jepun, taugeh.... Sedap! Pergh...kenyang. Alhamdulillah.

Kakak balik kul 12 lebih. Saya kunci pintu, kemas2 rumah sikit.....zzzzz......tidur dengan lena. Nyaman! Haha

0 comments: