Wednesday, June 1, 2011

Kenangan 2

Kenangan 1:

Saya pernah sukakan bau perfume dia. Saya suka apabila memasuki kereta dan walaupun dia tiada, harumannya masih ada.
Saya suka apabila saya sakit, bila saya batuk, dia yang sibuk berdeham melegakan tekak seolah2 dia yang batuk.
Saya suka bila makan bersama, dia mencedukkan lauk ke pinggan saya.
Saya suka bila saya sakit, dia bertanya dengan lembut kononnya dialah doktor yang sedang mendiagnosis penyakit saya.
Saya masih ingat bila mahu menyeberang jalan, dia akan berjalan melindungi saya dgn anggapan kalau ada marabahaya yg dtg, biar dia yg kena dahulu.
Saya juga tahu bila menghantar saya pulang, dia akan menunggu sehingga saya selamat ke dalam lif dan barulah dia berlalu.
Saya sukakan lawak jenakanya ketika mengejutkan saya tidur jika di pesan suruh menelefon saya. Saya selalu ingat suara sumbangnya yang suka menyanyi ketika memandu. 
Ahhh....namun saya akur, dia bukan untuk saya. Dia hanya kenangan yang tak akan berulang. 
Dan sebenarnya.....it doesnt happened as good as i imagine? May be? Halucination? Huhu

1 comments:

damha said...

semuanya hanya tinggal kenangan..kenangan mengusik jiwa....