Tuesday, December 30, 2008

Jika Benar Cinta Review

Dalam blognya: suesweetlurve.blogspot.com menulis tentang Jika Benar Cinta. Membacanya saya sendiri merasakan...ya memang susah benar mahu meraih cinta!
Reviewnya:
dalam gembira ada duka..dalam gelita..ada terang...namun dalam hati..wujudkah cinta?..sukarnya menjadi lisa..payahnya menjadi lisa..gembiranya menjadi lisa..sengsaranya menjadi lisa..peningnya menjadi lisa..semuanya terungkap di dalam novel jika benar cinta..karya lynn dayana..jika sebelum ini aku sering di hidangkan dengan kisah cinta dua darjat...kisah cinta terhalang..namun kini aku telah temui sebuah kisah cinta yg berbeza..jika benar cinta..benar2 mengungkapkan pengorbanan dalam mencari cinta sejati..percintaan selama 5 tahun musnah gara2 berubahnya hati..suka,cinta dan sayang yg di semai musnah kerana si dia menjadi milik org..cinta yg muncul selepasnya..betul2 membahagiakan..namun benarlah ajal maut dan jodoh di tgn tuhan..cintanya terpisah kerana allah lebih menyayangi org di sayanginya..namun deritanya tidak tamat di situ..rahsia demi rahsia yg terbongkar..meranapkan hati wanitanya..dalam hatinya merintih..mengapa harus dia yg menerima ujian ini..namun allah itu maha adil..pertemuanya dgn seorg lelaki di tanah perkuburan..membibitkan rasa cinta..dan cinta itu akhirnya mekar..harum dan mewangi..jika benar cinta..pengorbanan haruslah kita tempuhi dgn sabar..kerana duka yg mendatang..hadirnya bukan sahaja utk melukakan..tp hadirnya juga membawa hikmah yg mendalam..tahniah Lynn Dayana kerana berjaya menghasilkan novel yg mampu mengembalikan sebuah kisah cinta yg benar2 tragis..

Thanks. Kadang-kadang kita tak pernah tahu dan sedar...yang kita rasakan terbaik buat kita sebenarnya bukan rahmat yang ALLAH kurniakan. Kerana itu kita terluka, sebelum menemui our soulmate.

1 comments:

Siti Faizah Raini said...

assalamualaikum...
siti dah baca novel karya kak lynn yg ni..best sgt2..ada kisah sedih smpai menangis siti..bila nak karya novel lagi?^-^