Saturday, May 16, 2009

Makna yang terselindung.

Perkataan mungkin sebenarnya adalah perkataan yang membawa seribu keraguan.
"Mungkin dia tak sengaja menyakitkan hati engkau! Mungkin dia tersalah cakap aje!"

Perkataan kalau sebenarnya adalah andaian yang kita buat kerana mahu menyedapkan hati kita sendiri.
"Kalau dulu aku lebih berterus terang, mesti benda ni tak jadi macam ni."

Perkataan maaf selalunya dijadikan ruang untuk terus melakukan kesilapan.
"Maafkan saya. Saya tahu saya yang salah. Berilah saya peluang yang kedua."

Perkataan jaga diri baik-baik sebenarnya adalah ingatan untuk kita belajar hidup bersendirian.
"Jaga diri baik-baik. Jangan buat benda yang bukan-bukan."

1 comments:

Abang Long said...

Wahai Lynn. Bila perbuatan sudah dilaksanakan. Tiada lagi perkataan mungkin.