Monday, April 7, 2008

Bukan Satelit

Jelas sudah engkau telah jatuh hati
Masih jua engkau cuba nak sembunyi
Jangan begitu...Siksa dirimu....
Sampai bila kan berterusan begini
Bina hadang guna melindungi diri
Takut berulang...Hati terluka...
Seperti dulu...
Kita MANUSIA bukannya SATELIT
Mampu TERPULAU mengorbit angkasa
Pastinya kita...perlukan sentuhan jiwa ke jiwa
Menolak sengsara kesepian...
Selalunya peluang datang sekali
Jangan biarkan ia berlalu pergi
Runtuhkan saja...Segala halang...
Dikelilingmu...
Kita MANUSIA bukannya SATELIT
Mampu terpulau mengorbit angkasa
Sampai bilakan berterusan begini
Usah hanya kau menjadi pemerhati
Dunia berlalu...
Saya suka lagu Elyana. Saya suka tajuk2 lagunya. Kalis Rindu, Kasih Berkalih Tuju, Hati Bentuk Cinta... entah kenapa, saya rasa tajuk2 ni macam adik beradik tajuk2 novel saya. Haha... It's out of norm. The lyric makes me see things from different point of views.
Kita semua bukan satelit... Sy tak boleh hidup tanpa teman... Sy akan kesunyian...
p/s: Keputusan KUIZ HAK CINTA TERPELIHARA akan saya umumkan esok!

20 comments:

Hezzy Azra... said...

Eh...eh...umah baru! Pink lagi... siap ada bunga & rama2...cantik klau buat table cloth! Hahaha...

Rinn said...

amboi.. rajinnya cat rumah.

Lynn Dayana said...

hampeh ko hezzy! hehe
Aku tgh bosan ni Rinn... dari aku duk menangis baik aku tukar apa yg patut!

lilysuriani said...

udoh2 lah nangis tu...nanti jadi kasim selamat, sape yang susah? kassim selamat ada jugak combi yang tolong pimpinkan dia berjalan...kau? kena belajar main seksofonlah jawabnya lepas ni!

sueaiilee said...

apa kehalnya ko nak nangis dah takder kerja sgt ke? hahahha..dari ko menangis baik ko sapu2 sampah, lap tingkap, tukar langsir, tukar cadar...kalu nak lagi best gi beli kasut baru, baju baru...tak gitu...

wehh Puan Lily Suriani mung takdok gi pesta buku ke?

Lynn Dayana said...

La... korang ni konpius betul. Aky x kata aku nangis! haus... Sue...aku beli ipod touch! Hehe, semalam kasut baru. Lama tak kuar dgn ko, pasti seronok membeli belah. Ko pun bnyk baju cantik la ni... tp nape pki bj biru je ari tu!
Yong.. ko lagi satu. Aku tau aku x pndi main saxaphone... tak ada combi. HUH! apa aku peduli!hahaha

lilysuriani said...

sue..siapalah aku untuk menyelit di celah2 jerung yang mengganas itu hehehehe. aku x de buku baru daa...klu x de aral, hr sabtu cheq p memeriahkan PB tu:P er sue aku suka kasut owen ko tu..

lynn...ko tak de combi tapi ko ada....ahaks!

Rinn said...

lily s ada kat bookfair sabtu ni?? nak sain!!! *sengih*

Lynn Dayana said...

Burung yg terbang jgn dipipiskan lada... tak akan berlaku...wlu seribu tahun... mcm lagu tu.

Rinn said...

burung pipis lada tu maksud dia apa? *garu pala* dulu kecik kalau sebut pipis tu mcm bila nak wiwi ka..

sueaiilee said...

aku pakai baju biru sbb aku lari dari umah tak sempat nak blk ambik baju..ingat malas nak gi dahh tp dah demi kak na @ kak rinn..aku redah jerkk..

ada jugak peminat kasut oren aku...lenguh lah pakai kasut tinggi nih tp raser bergayer ler...ko gi vincci lah lilyS ada lagi kot...beg oren pon ada...

lilysuriani said...

Rinn...gue blm confirm lagi nih...tgh pikir mana mahu dititipkan askarku yg ramai itu. burung dipipis dada tu mcm grg berlada kot, mesti sedap kan hehehe.

Sue, dulu kaler aku krim, coklat n hijau je tp sjk dua menjak ni dah pandai suka kat mewah n owen. kwn aku kata tu petanda umur dah meningkat..uwa!!

sueaiilee said...

wehh..mana ada ..kalu petanda umo meningkat mesti kaler cokelat, kelabu...yg sekelabu mata memandang...merah & oren nih petanda main muda ler hehehe...

Rinn said...

owh.. burung goreng berlada rupanya! nyumm nyumm sedap aar..

Lynn Dayana said...

haauuuuuussssssssss ckp dgn korang bertiga! heehee...
Yong : Warna apa pun yg penting hati
Rinn: musim hujan mmg slalu nak wiwi
Sue : Biar lenguh kaki asal hati happy!

Rinn said...

ha'ah betul la.. asyik nak wiwi saja.. tadikan aku kena hantar 3 dokumen urgent kat dato' KP. aku memang jalan laju. tengok2 dah masuk dalam toilet! haha.. ntah la.. mungkin sbb dari pagi aku berulang ke situ. sebenarnya tak der la nak ter wiwi pun. aduih. terkekeh kekeh aku sorang2 masa dalam lif menuju ke tingkat 5.

sueaiilee said...

ko tak kira arini braper kali ko wiwi Rinn?

Rinn said...

doblas

Lynn Dayana said...

ada masalah pundi rupanya kau Rinn

Rinn said...

aku sekarang ni cuba konsisten mengamalkan pengambilan 3-4 liter air sehari. memang badan rasa lebih segar tapi tu la..