Wednesday, April 23, 2008

Persamaan Matematik Kehidupan


Salam...
Musim hujan + kerja + travelling = musim demam.
Demam = manuskrip tak bergerak x bdn sakit > jiwa kacau / hati tak tenteram.

Persamaan matematik yang sungguh senang dibuat! Saya pada bulan April ni memang meletihkan. Menjengah ke jadual May... aduhai lagi letih nampaknya! Saya baru balik dari Cherating, Club Med. Suasana tenang tapi cuaca panas! Minggu depan saya ada kelas di Batu Pahat. Yeah...bulan ni 3 kali sy berulang alik ke BP... sakit badan tapi dah tanggungjawab. Malam tadi, sms yg sy terima buat sy tersenyum, kemudiannya mengeluh dan akhirnya beristighfar.
" Dah lah, jgn fikir yg bukan2 ye, berehatlah... bagi ruang untuk akal dan badan menikmati kelegaan"
Sebelum itu mesej dia adalah, " Cukup2lah menyalahkan diri sendiri!"
Entah kenapa, akhir2 ini saya mengaku saya banyak membuat kesilapan... Hmmmm.....
Bersama hidung yang mengalir airnya... kepala yang bengong krn pening... sy berdoa agar segalanya berakhir dgn sempurna. InsyaALLAH!

11 comments:

Rinn said...

semoga segala yg menyakitkan akan cepat sembuh. amin.

Rose Harissa (NORA) said...

ya... "Cukup2lah menyalahkan diri sendiri!"

nikmati hidup...

Lynn Dayana said...

huhu... rinn, tq.
Rose...nikmati hidup ada batasnya tau!

Rinn said...

musim orang demam ke skrg ni? aku pun demam2 ni tapi sebab nak tumbuh geraham bongsu.. sabo jer dah tua2 baru nak tumbuh gigi.. kalau dia tumbuh empat2 sekali tak bleh ker? 4 batang gigi geraham bongsu 4 kali demam wo.

Lynn Dayana said...

tak semestinya Rinn... kelmarin aku ckp dgn kwn aku.... rain wont happen for 365 days,kan? hehe... tapi klu 364 bagaimana ya? emm...basahlah kita!

Rose Harissa (NORA) said...

nikmat itu subjektif...
kalau menikmati hidup tanpa prasangka, ada duit sepuluh ringgit dalam poket pun terasa nikmat... mcm azalan kata, buat semuanya biar kerana tuhan, barulah kita x mengeluh sekalipun gagal...
sob~ sob~ **tarik ingus** hahaha
ko pun demam ke rinn?

Lynn Dayana said...

Ya.. rose... aku tahu, aku ni bnyak khilafnya!

:FaMiEyiNLuRvE: said...

its just up n down.
bila terlalu tinggi, jatuhnya akan memberi impak yang agak menyakitkan..
tp, jatuh dr tempat yg tinggi pun xpe kalo ade something yg cover kt bwh kan?
-be strong-

Lynn Dayana said...

shamiey... kata kuncinya kalau ada? Hehe... klu tak ada? Aiyah... sakit ohhhhh.
Dan waktu itu...jeritan pun tak berguna!
Tp as u said, ups n down... so...masa kat bwh tu berdoalah agar smpi ke atas dgn cepat!

:FaMiEyiNLuRvE: said...

so dats why we need to prepare..
bersedialah utk segala kemungkinan..
mana lah tau kalo2 kite akan tergelincir di saat leka mendaki ke atas..

Padamar Seri said...

Matematik kehidupan?

Ya salah satu formula kehidupan ialah :

Setiap kesukaran disertai kemudahan.

Kemudahan >= kesukaran .

Maha Pencipta tidak akan memberikan ujian dan cubaan melebihi kemampuan kita.

Justeru itu yakinlah bahawa setiap kesukaran itu terkandungnya kemudahan samaada sama ataupun lebih nilai kemudahannya. Itulah hikmah kesukaran.

Bersyukurlah dengan kesukaran. Tapi ingatlah setelah kita telah selesai melakukan satu amal kebaikan maka usahakanlah amal yang lain dengan lebih baik.