Sunday, July 4, 2010

Cameron Highland Trip






Salam,

Semalam saya meletakkan titik noktah untuk JCC. Alhamdulillah. JCC berjaya ditamatkan dengan senyuman yang melebar. Ya, saat orang gila menonton bola, saya berhempas pulas menyiapkan JCC. Bila dengar suara orang menjerit, saya menukar saluran dan dapatlah tengok German (pasukan kegemaran Laila Kamilia) menjaringkan gol!

Hujung minggu juga saya tidak sihat selepas gatal...pergi bercuti ke Cameron Highland pada Rabu & Khamis yang lepas. Dhiya kata, CH x best. Hehe...apa yang saya suka tentang CH? Saya suka bunga-bunganya. Saya suka the quietness of the nights in CH. Saya suka pergi petik strawberi (kami petik dua kilo strawberri!).... Saya suka dapat pergi ladang dan petik sayur-sayuran...(kobis, baby kailan, snowpeas, mini french bean & chinese leek) Suka dapat tengok ladang herbs. Masa nilah baru tengok pokok jintan, lavendar, jasmine... Dan tentu sekali saya juga suka malamnya yang dingin dan steamboat panas yang mengghairahkan. Huhu...

Saya juga suka pemandangan ladang teh yang macam tak ada ending...

Dan seperti biasa trip yang sebegini, saya yang akan bertanggungjawab menempah hotel. Hotel de La Fern. Hotel baru dibuka setahun yang lalu. RM288 semalam, dengan semua kemudahan dan bilik yang luas. Yang best ada bath tub, so boleh beli roses petals dan mandi bunga? hahaha.

4 comments:

Maryam Kamal said...

wah!
seronok banget jadi kak lynn..
nak ke mana pon boley aje..

da lame xg CH.. :(
CH's strawberries and roses, awesome! :)

smg happy sllau. ;)

Novelis Aleya Aneesa said...

mandi bunga? nak berapa kuntum kak lynn... 7 ke 9... hehehe...

Lynn Dayana said...

Maryam,
Hish...nak pergi Vegas, tak dapat pun! Nak gi New York, x dapat pun! Hahahaha

Lynn Dayana said...

Aleya,
7 tong pun belum tentu! Hahahaha...
Air dari 9 lautan pun belum pasti! Huhu...Tragisnya!