Monday, July 12, 2010

Hujung Minggu Yang Produktif

Salam,

Sabtu, Ahad dan Isnin. 3 hari saya pulang ke kampung. Kali terakhir balik BP bulan April masa mak buat kenduri untuk arwah abah. Biasanya saya balik kampung sekali setiap bulan tapi semenjak kurang sihat, lagi pun hari tu satria saya merajuk jadi lama saya tak balik. Kasihan emak!

Hari Sabtu petang saya ke pasar malam di pesta. Hajat hati nak cari rojak asma...mhmm tapi sayang hajat tak kesampaian. Cari punya cari, gerai tak buka hari tu! Keciwa, kuciwa + kecewa! Hehe... Ubat hati, saya beli nasi ambeng. Oklah...

Hari Ahad, pepagi saya dengan emak dan anak saudara ke Carrefour. Depan rumah aje tapi hari Ahad ni bahaya. Ramai manusia jadi saya ajak anak saudara dengan suami dia. Hehe...mereka tukang tolak troli dan angkat barang. Dah nak puasakan bulan depan, jadi saya belikan terus emak bekalan barang makanan dan keperluan yang lainnya. Upah anak saudara ni senang aje...KFC. hehe...anak sedara pun bukan kecik. Umur beza beberapa tahun aje dengan saya. Dia ketuk saya. Saya dera dia. Ya, perjanjian sistem barter yang menguntungkan!

Hari Isnin pagi lak, saya bawa mak sarapan di luar juga. Kali ni pergi makan mee rebus. Sedapnya! Best betul balik Bt Pahat ni... Lepas tu pergi hantar baju raya kat tukang jahit. Pergi pasar...(pening kepala, mak beli durian n letak dalam kereta) Lepas tu teman emak ke kedai emas, aduhai....saya lama tak memandu ke bandar, berpusing-pusing kerana asyik2 jalan sehala aje! Hehe...Fail orang BP ni!

Balik rumah, masak... tengok jam dah kul 12 lebih. Malasnya nak balik KL. Nak memandu 3 jam sekarang ni memang saya malas. Kat BP tak ada airport. Kalau ada, senang. Hehe!

Alhamdulillah. Pukul 6 saya sampai ke rumah dengan tangan yang penuh. Barang2 banyak yang saya bawa dari kampung. Yang saya bawa pulang juga adalah IDEA. Huhu...saya dah dapat jalan cerita untuk novel ke 6 saya. Tajuknya pun dah ada. Ada 2,3 tajuk yang ada dalam kepala ni....tak pasti lagi mana satu yang saya nak lakarkan. Tapi saya seronok.... Selamat datang Hana, Selamat Datang Hadif. Mereka nama watak novel ke 6 saya.

1 comments:

Maryam Kamal said...

HaHa ..

Hana & Hadif .

:)

Go Kak Lynn, go! :)