Thursday, September 18, 2008

Lagu dan kita...

Apa peranan lagu dalam hidup kita ya? Adakalanya, waktu kita sedih dan begitu tertekan, mendengar radio pun kita akan merasakan yang lagu 2 tu macam dicipta khas untuk kita. La... kenapa lirik lagu tu macam tu! Macam sindir aje! Haha.... Funny tapi itulah yang berlaku.
Lagu yang saya paling benci sekarang adalah lagu Samson yg baru: Tak Bisa Memiliki... lagu ni sedap... tapi sedihnya mak aiii.... ' mungkin ku tak bisa memilikimu seumur hidupku!" Wow! How depressed can it be?
Lagu yang kedua menyampah betul nak dengar tapi bila lagu berkumandang saya tetap juga menyanyi adalah nyanyian Dmasive : Cinta ini membunuhku. Hearing all this sad songs actually are not good for your soul! Haha...
Lagu ke3 yg menyampah adalah lagu Sixth Sense: Tak Bisa Memilihmu. Lagu lama tapi the words are killing u!
And to make it worse... when the radio channel pulak macamlah takde lagu lain. Lagu tu jugak! Haha.... dan ada lagi lagu yang selalu buat saya sayu.... lagu raya! Eeee.... rasa nak suh orang tutup aje bila dengar. Bukan tak suka tapi emmm.... tak mau dengar!

2 comments:

Hezzy Azra... said...

Lynn,
Aku setuju! Mmg ada lagu yg cukup sinonim dgn hidup kita. Aku sendiri pun ada beratus-ratus lagu yg aku suka, sedih dan terharu bila mendengarnya...
Dan aku juga tak suka dgr lagu raya... entah kenapa tapi mmg tak suka!

Lynn Dayana said...

hehe emosional jadinya! Aku bukanlah tak suka sngt tapi bila au jauh dr family n lagu raya dah berkumandang... emmm tension tu!