Monday, September 8, 2008

Musim dingin ini....


Pagi-pagi lagi saya sudah tersenyum. Cubaan untuk memelihara hati yang sangat-sangat rapuh. Redhakan saja. Itu jalan yang terbaik. Kalau sudah tertulis inilah jalan penyelesaian yang terbaik untuk masalah yang ada maka saya terima. Kepada Dia saya meminta keampunan. Kepada Dia saya meminta pengertian. Semoga ALLAH yang Maha Pengasih lagi Penyayang memberi ruang untuk saya memulihkan diri.

Terima kasih kerana mengajar saya erti kesabaran.

Novel ke3 tinggal 29 page to go. Semalam email yg saya terima dari Singapura membuatkan hati saya yang mendung berubah menjadi ceria untuk seketika. Terima kasih kerana sudi meberikan komen. Saya selalu berkata, dalam hidup ini kita tak akan dapat semua yang kita nak. Kita kena bersyukur. Ya...itulah yang sebaiknya. There is always tommorow. There is always untapped opportunities and chances for us to grab. Life is to short for us to have a mourning heart. I'm sad but I'm glad. This chapter of my life is not something that I'm proud of but I'd also learn a lesson. Tentunya juga...ujian Tuhan adalah guru yang terbaik. Tidak bersuara tetapi mendidik kita supaya akur dengan rahmatNYA dan cuba melihat hikmah dalam kesamaran. Kalau hati ini cuaca...musim dingin ini sudah terlalu lama dilewati.

0 comments: