Monday, September 1, 2008

Salam Ramadhan...
Akhir2 ini sy seperti tak keruan. I lost my soul! Astaghfirullahalazim... tak mungkin sampai begitu kan? Emmmm.... sy ketawa seperti biasa. Sy juga ada masanya menangis seperti biasa. Berpindah ke rumah baru...saya cuba menghilangkan segala kekalutan fikiran. Dari fikir sesuatu yg tak pasti, baik saya fikir tentang langsir warna apa yg sesuai dgn dinding. Haha!
Menulis... emmm, ada dilakukan. Sambil2 cari curtain, punggah pinggan mangkuk dan mengemas rumah yg tak habis2. Saya mimpikan kesempurnaan...bukan yg total tapi sempurna di mata saya, yg tentu masih ada cacat celanya.
Ramadhan yg pertama... saya merasakan sudah sampai masanya saya menjarakkan diri. Jauhkan diri dari semua masalah yang membelenggu fikiran. Semalam, keluar BP pukul 12.30, pukul 3 saya sampai KL. Huhu...sy meluncur laju! Nellie kata, saya DONG. Dia tanya, saya kejar waktu buka ke? Sy jawab, bukan. " It may sound illogic and absurd, but I'm trying to put a distance from me and JDT. I'm driving fast so I can move on?" Haha... itu yg dpt hadiah DONG dari Nellie.
Minggu lepas sy juga ke KK. Sementara tunggu flight, sy mendengar perbualan 2 org ex student Univ Sarawak. Sy katakan EX krn mrka baru saja habis majlis konvo. Sorang Melayu, sorang Cina. Tgh berbual, d malay girl tu tanya... CLARK tu daerah mana ya? Dia merujuk pada destinasi Airasia yang sedang buat final call. Kwn yg Chinese tu jawab, 'tak taulah. Saya pun tengok juga dari hari tu tapi tak tau.' Sy nak saja mencelah dan menjawab, ' Filipina, dik!' Haha... yg sy risaukan, mereka berdua ni cikgu. Kursus pendidikan. Huhu. Memanglah peta Filipina tapi maklumat umum tu....
Emm...pd semua bloggers, Selamat Menyambut Ramadhan. Moga mendapat rahmat dan keberkatan.

0 comments: