Saturday, June 6, 2009

Sabtu yang hapPening...

Tarikh : Sabtu 5hb June,09
Masa : 7am - 11.50am
Tempat:
1. Saya menjejakkan kaki ke Batu Caves tepat 7.35pagi. Kali terakhir saya ke sini sewaktu saya berumur 12 tahun....masa lawatan sekolah rendah! Ramai juga pengunjung berada di sini dan biasanya kerana 2 aktiviti utama iaitu sama ada kerana tuntutan agama ataupun latihan untuk mendaki Gunung Kinabalu. Dikatakan mahu ke Laban Rata, anda perlu mendaki tangga selama satu setengah jam. Huhu! Lama tu! Maka tempat yang paling sesuai untuk berlatih adalah Batu Caves. Sesungguhnya...saya dapati latihan berjalan yang saya lakukan sememangnya terasa lebih mudah dilakukan berbanding dengan menaiki tangga. Dicampur dengan sedikit gayat bila menuruni anak tangga yang curam...mhmm...pening lalat jadinya.
2. Selepas menaiki tangga 1.5 kali...hehe....kami minum air kelapa. Alahai kenit sungguh kelapanya. Teringat kelapa di KK yang besar dan manis.
3. Saya ke Central Market. Lama sungguh saya tak menjejakkan kaki ke sini berjumpa dengan uncle! Uncle yang menjadi pembekal untuk novel2 Inggeris saya. Jumpa 2 buah buku. Sempat singgah di toilet yang klasik sungguh seni binanya dan sempat merayau melihat barangan cenderamata yang cantik2. Sempat juga melihat kaunter Pos Malaysia yang menjual setem cantik. Boleh buat setem gambar sendiri! Hehe...macam best kan? Dalam zaman email dan sms, bila agaknya kali terakhir anda beli setem? Hehe.
4. Singgah sekejap Popular Book Store dekat belakang Petaling Street. Niat mahu mencari trilogi Nora Roberts ~ hampa kerana baru ada 2 aje yang dalam kompilasi. So, saya tak mahu membelinya lagi.
5.Destinasi seterusnya, saya ke Petaling Street. Hajat mahu membeli bunga. Sebelum masuk ke kedai, sempat saya membuat lawak, " You see...semua orang yang kuar dari kedai bunga mesti tersenyum!" Haha, memang ya pun. Bunga2 ni buat anda merasakan, indahnya dunia ni. Sukanya hati saya melihat bunga2 yang berwarna warni. Walaupun ianya tidak kekal lama tetapi bunga2 ni memberi harapan. Saya keluar dengan orkid berwarna kuning untuk menghiasi meja makan saya dan tentunya bersama senyuman.
6. Avilla Apartment ~ tepat 11.50 pagi. Lapar. Pagi ni cuma minum air kelapa dan sebiji epal saja. So, saya meneruskan aktiviti memasak. Tomyam ayam, sambal tahu dan tempe. Cukuplah. Tak ada selera.
7. Tepat kul 1.30 ~ zzzzzzzzz.... musim ABC. Sedar2 jam dah dekat kul 4pm. Pagi yang padat.

Minggu depan pada hari Isnin, team saya seramai 18 orang akan melaporkan diri. Musim hidup saya jadi tidak tentu hala akan bermula. Maksudnya, kuar kerja kul 3.30 pagi.... Mhmm....Manuskrip tidak berganjak dari mukasurat 80. Uwaaaa........

0 comments: