Wednesday, June 2, 2010

Satria WJX 4655

Salam,

Semalam beriya-iya saya tepat 5.30 petang bersungguh-sungguh mahu pulang! Uwaaa.....tepat jam 6.15petang, berdekatan lampu trafik di Sri Petaling, kereta saya mati! Jeng...jeng....jeng, bermulalah pengembaraan upin dan ipin? Huh! Geramnya saya. Telefon Proton Car Breakdown Services...mereka berjanji techinician akan telefon dalam masa sepuluh minit.
Hampeh sungguh. Lepas setengah jam, takde sesiapa pun yang telefon. Dah la jem! Uwaaa....Malunya bila kereta rosak. N it's hot okay! Very very hot! Saya call balik 1 800 tu...jawapannya, tak ada orang telefon lagi? Kejap ya!

Sejam saya menunggu macam orang bodoh kat dalam kereta tu! The technician called me at 7.10pm. Asking me a stupid question. Kereta akak ni enjin apa? IMX or IHP? Owh, please....if I know about the engine, I don't need to call and ask for help kan? Then he said, kalau saya datang pun tak confirm boleh buat, baik akak tarik tow truck aje!

I am so pissed off! Kalau dari tadi kul 6.15pm cakap kan senang! Ni dah sejam menunggu, and that is the only solution that you can give me? Owh please! Dan malam pun menjelma.

Tow truck pun datang... dia cadangkan ke workshop kawan dia. Saya terfikir nak pergi, tak nak pergi. Last2, i climb into the lorry! Mak aiii.....dia punya driving skills, saya asyik beristighfar jadinya!

Tepat jam 9 kereta siap. Altonator yg rosak katanya. Huh, terbang RM350. Sebenarnya, kalau kena tipu pun I don't really know kan? Sabar ajelah. In my mind, I kept on thinking....I want to go home. I am tired.

Menuju ke Puchong Kinrara, di traffic light, kereta mati lagi! Uwaaaa......n bateri phone pun dah low. Uwaaa.....memang saya nak nangis. Yang lagi best, kali ni hazard light pun tak hidup. Uwaaa.....nampaknya hubungan saya dengan Satria ni macam akan berakhir saja.

Mekanik datang balik, kereta di tarik balik, saya sampai ke rumah pada 11 malam! Penatnya...Geramnya.

Hari ini saya ke office tumpang kawan. My beloved SATRIA... mhmm....selepas hubungan intim selama 8 tahun nampaknya semakin banyak dugaan. I love my car....biarlah orang kata, keta ko dah buruk! Huhu....that car have so many memories. Selalu banjir di dalamnya! Haha... Sepanjang bersama, WJX 4655 hanya 2 kali pancit, sekali cermin rosak dan masa mula beli dulu, leaking di oil filter. Yang lainnya....smooth journey. Pernah sekali, Satria saya ni dicuri tapi dengan setianya selepas 2 bulan, polis telefon dah jumpa balik.

Dengan Satria ni saya pernah dilanggar orang, melanggar kereta orang dan sekali langgar tembok! Hahaha.... I love my car. Huhu....adakah masa untuk kami berpisah?

0 comments: