Sunday, April 27, 2008

Hati, jiwa dan nurani menaiki SNOWBALL

Salam,
Hati saya lapang... selapang padang sekolah rendah saya yang luasnya hanya sekangkang anak kera berumur 3 bulan? Haha... Besar mana tu ya? Emmm... tentulah tidak sebesar mana! Tentulah juga asyik off side... Tapi saya tabah...walau tersadung dek akar yang berselirat kerana padang yang tidak terbela... saya akan bangun semula.
Jiwa saya tenang... setenang ombak laut waktu airnya surut. Kocakan dan badainya tidaklah kuat namun saat menghempas pantai... getarnya tetap ada. Nama pun ombak... pasang surutnya sudah lumrah alam. Sekejap tenang...sekejap lagi tidak.
Nurani saya sayu... walau dihujani gelak tawa yang mesra di telinga, walau hati terusik dengan dong2nya...walau bibir tidak berhenti mahu mengukir senyuman.
It's a mixed feeling... and I'm riding a snowball... as the time passing by, I keep on rolling.... bigger and bigger. Unfortunately, when the season change... I'll be leaving high and dry! Tentu sakit bila jatuh,kan? Dan kesakitan itu walau sudah dijangkakan... pastinya tetap juga menyakitkan. Mahu berhenti? Emmm....biarlah dulu.

2 comments:

RinnTis said...

err blur plak aku. ko ni macam lapang tak lapang, tenang tak tenang, sayu tak sayu.. ek?

Lynn Dayana said...

haha... ya Rinn! Kata Iwan dangdut.... yg sedang sedang saja!