Tuesday, November 13, 2007

Kata Hati - Listen To Ur Heart?


Soalan ini kerap benar datang singgah d hati. Wajarkah mengikut kata hati sedangkan, hati asyiklah berbolak balik. Kejap berfikir begitu, kejap berfikir begini!

Saya ini tidak tetap pendirian sebenarnya. Sekejap nak let go, sekejap saya hold! Haha... bukan senang mahu membuat keputusan. Mari saya ceritakan:
Senario 1: Anda dapati, dia yg anda suka, tidak berperasaan sebegitu pada anda. Bagi dia, anda hanya kawan biasa. Tempat dia mencurahkan masalah saat duka dtg menyinggah.


Senario 2: Dah lama sangat berkawan. Logiknya, anda kenal dia dan dia kenal diri anda. Tiba-tiba anda dapat tahu sesuatu yg tidak pernah anda terduga. Mahu terus bertahan atau tinggalkan saja?


Senario 3: Anda setia pada dirinya. Dialah tempat anda mencurahkan kasih. Malangnya anda dapati... dia ada tempat lain untuk mencurahkan kasih selain dari diri anda. Berdiam sajakah?


Keputusan... kena dibuat. Mahu atau tidak, pilihan yang di buat boleh mendatangkan kerugian atau keuntungan. Dan tentunya sukar jika, keputusan kita itu membabitkan orang lain. Saat di timpa bencana, ingatlah pada ALLAH yg mahu menguji kita. Hujan pasti berhenti walau bila hentinya, kita tidak pasti. Ombak yg ganas akan beralun dgn tenang juga selepas musim ributnya berakhir. Sementara itu.... syukurilah nikmat yg ALLAH kurniakan. Dengan izinNYA, kita bernafas. Dengan izinNYA, kita dikurniakan kasih, kita diuji dengan benci dan kita sebagai hambaNYA...jangan sesekali mencurigai takdirNYA. Amin.

4 comments:

laila kamilia said...

nantilah aku tepon ....mangga mudah sedap aje buat jeruk

Lynn Dayana said...

tapi kata rose - nanti perut sebu. Aku lak takut gastrik...

dhiya zafira said...

tiba-tiba teringat lagu roxxette

Lynn Dayana said...

memang pun... tapi kata hati kadang2 tak betul. Dah dipengaruhi oleh emosi!